Paczący

środa, 5 października 2011

Darek robi sajgonki :) Spring rolls.

I znowu jedzonko. Lubię jeść dobre rzeczy, a sajgonki to jedno z moich ukochanych potraw. Kuchnia azjatycka to moja ulubiona kuchnia, zaraz potem włoska. Kiedyś zapragnęłam zrobić sobie sajgonki i tak już zostało, że nie kupuję gotowych. Trzeba się narobić trochę, tzn. pobawić prawie jak przy krokietach, zresztą papier ryżowy zawija się w ten sam sposób co naleśniki na krokiety.

I wanted to eat something from my fave cuisine, that is asian. Spring rolls are my favorite, so I decided to do them myself. I had to spend some time doing that, but it was definitely worth it! Here's what I needed: 

To było mi potrzebne:
  • pierś z kurczaka chicken breast
  • marchewka carrot
  • makaron ryżowy rice noodles
  • papier ryżowy rice paper
  • sos sojowy soy sauce
  • cebula (nie miałam czerwonej, więc wzięłam białą) onion
  • sos słodki chilli na koniec do polania sweet chilli sauce
  • olej do smażenia, właściwie pieczenia, bo trzeba piec na oleju do połowy sajgonki oil

Pierś, marchewkę i cebulę usmażyłam z dodatkiem sosu sojowego. Moim ulubionym, takim, którego nigdy dość, i którego nie zamienię na żaden inny, jest japoński Kikkoman. 
Makaron ryżowy zrobiłam wg przepisu - zalałam wrzątkiem, przykryłam i po paru minutach był gotowy. Wymieszałam z usmażonym "cyckiem", marchewką i cebulą. Tak powstał farsz.
Papier ryżowy trzeba zamoczyć gorącej wodzie, wtedy mięknie i robi się z niego taka błonka, w którą zawijamy farsz. Identycznie jak na krokiety albo gołąbki. Smażyłam je do zarumienienia, na koniec polałam sosem. Zjadłam 6 i ledwo żyję, ale było pyyyszne :) 
Buźka:) 



Chicken, carrot and onion was fried in a pan with soy sauce. My favorite is japanese Kikkoman, which I would never change for any other! Noodles were done accordingly to the instruction - poured with boiling water - after some time they were ready, so I mixed it with fried chicken, carrot and onion. This is how I did my filling. I put it on the rice paper and rolled. Then I fried it in oli until brown and when it was ready, I spread it with sweet chilli sauce. Yummy! I ate 6 of them and I'm sooo full right now. Try it, you will fall in love, trust me:)
Take care!

4 komentarze:

To nie jest miejsce na autopromocję! Sfrustrowanym dziękujemy!
Komentarze zawierające w sobie słowo "Obserwujemy" z miejsca są usuwane.

:*

Zobacz też

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...