Paczący

piątek, 1 lutego 2013

Kto nie lubi czekolady ręka w górę!

Witam Was na słodko :)

Zdziwiona podobieństwem między dwiema czekoladami, które ostatnio dostałam do spałaszowania, postanowiłam pokazać Wam różnice między nimi. Ja kiedyś nie lubiłam gorzkich czekolad, ale ostatnio, ponieważ nie słodzę, taka czekolada jest dla mnie "słodka" :)
Porównajmy sobie francuską czekoladę Lindt Excellence, tutaj truskawkowa i jej polski odpowiednik - Wedel Maestria, malinowa:

OPAKOWANIE
Obu jest po 100g i mają tekturowe niemal identyczne opakowanie. W środku każda z nich zapakowana jest dodatkowo w sreberko - to z Lindta jest bardziej delikatne i przy otwarciu strasznie się rwie. Wedel ma jakby wzmnocnione to sreberko i nic się nie urywa. 


ZAWARTOŚĆ KAKAO
Jeśli chodzi o zawartość "czekolady w czekoladzie" a dokładniej kakao, to Lindt ma 47% a Wedel aż 55%. Wiadomo - im więcej, tym lepiej. 
SMAKI
Lindt ma dość dużą gamę smaków/ nadzienia - gorzka (różna zawartość kakao, np. 70-99%), z kawałkami pomarańczy,  truskawki, solą morską, chilli, wasabi, kokosowa, jagodowa, karmelowa, orzechowa, migdałowa, kremowa, truskawkowa, biała wanilia
Wedel - malina, orzech włoski, laskowy, kawowa, estraciemna, extramleczna, cappuccino, (zaw.kakao 55-76%)
CENA
Lindt - od 7-10zł
Wedel - około 8zł

Mnie smakują obie, ale chyba będę kupowała Wedla - jest tak samo dobry a tańszy, no i polski :) Wspierajmy nasze:)
Narobiłam Wam smaka?
Jadacie w ogóle gorzkie czekolady?

47 komentarzy:

  1. Uwielbiam czekoladę! Zwłaszcza gorzką. Najlepsza jest taka z zawartością kakao ponad 70% i gorzka+chilli :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham gorzką czekoladę. bardziej niż słodką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety nie mogę jadać czekolad, ze względu na uczulenie na kakao... ale w sumie jakoś już nie żałuję, przyzwyczaiłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasami mam ochotę na gorzką czekoladę, choć raczej preferuję mleczną (najlepiej z orzechami) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie lubię:P zazwyczaj nie kończy się na jednej czy tez 3ch kostkach:/ a później widać to na oponce...

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię, ale i 'słodką' nie pogardzę :-P

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie najsmaczniejsza jest Lindt 90 % kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy jadamy? To chyba oczywiste, że TAK ;)! Uwielbiam czekoladę, a gorzka z owocowymi dodatkami jest zdecydowanie moją ulubioną. Koniecznie muszę kupić sobie Wedla - masz racje - wspieramy nasze! Pozdrowienia :)!

    OdpowiedzUsuń
  9. nie znoszę czekolady :P

    no dobra przyłapałaś mnie- kłamałam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Narobiłaś! Zwłaszcza, że bardzo lubię czekolady Lindt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam podobnie, od kiedy mniej słodzę, gorzka czekolada mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham czekolady, al tylko gorzkie, bez żadnych dodatków. Zawartość kakao musi dla mnie być min 75%

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tam nie potrafię się przekonać do gorzkich czekolad na moje nieszczęście. Pałaszuję tylko mleczne a już najlepiej z jakimś nadzieniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś lubiłam Wedla, jednak ostatnio kupiłam jakąś czekoladę i odniosłam wrażenie, że to nie to samo co kiedyś. Ale tej akurat nie jadłam.
    Za to Lindta uwielbiam. <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój nr 1 Lindt ze skórką pomarańczy...Mmmm....

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja kocham czekoladę w każdej postaci :) A Nutella to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
  17. gorzkie też lubię od kiedy nie słodzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niedobra Ty! Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju słodkości ale ostatnio od ich namiętnego jedzenia przybyły mi 2 kg :[

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiesz że ja czekolada to tak nie bardzo...wolę wafelki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wafelki powiadasz... ja ostatnio trzy opakowania Familijnych wsunęłam :D

      Usuń
    2. chałwowe = (głośny odgło grdyki) :)

      Usuń
    3. bleee, chałwa jest ohydna! czekoladowe i waniliowe, only! jak możesz lubić chałwę?! chałkę, to tak, ale chałwę? :/

      Usuń
    4. Na tony..na tony mogę:) pogodzimy się bo ja na czekoladowe nie spojrzę..z waniliowymi może być delikatny zgrzyt ale jak dorzucisz truskawkowe to będę spolegliwa:))

      Usuń
  20. Nie znoszę gorzkiej czekolady, dla mnie to profanacja. A gdyby ktoś mi taką dał odebrałabym to jako obelgę. Ble! Lindt chyba nie jest francuski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też taki kiedyś mówiłam;) eee chyba jednak jest francuski;D w reklamie nawet mówią, że cośtamcośtam "przez francuskich Maître Chocolatier" ;)

      Usuń
  21. Lubię gorzką czzekoladę ,ale jednak musi być dobrej jakości - bo większość tanich gorzkich czekolad jest dlamnie paskudna !

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja lubię gorzką czekoladę, ale chyba jednak moją ulubioną pozostanie mleczna Wedla truskawkowa : ))

    OdpowiedzUsuń
  23. ech ja gorzkiej czekolady nie lubię, a szkoda, bo jest najzdrowsza, choć może taką malinową spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Więc może jakaś wymianka za paletkę ?;P

    Już jakiś czas temu 'odstawiłam' cukier, nie słodzę herbaty, kawy, nie piję słodzonych gazowanych napojów. I miałam okazję kosztować czekolaę tą z Lind, i rzeczywiście dla Mnie także wydawała się słodka ! :) Mojej mamie nie posmakowała powiedziała: uu ale gorzka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ja uwielbiam czekoladę pod każdą postacią, może być i gorzka i mleczna, z nadzieniem lub bez- zawsze musi coś leżeć w szafce :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ojj ale Wedel już od dawna nie nasz =( marka Wedel została wykupiona przez Brytyjczyków (Cadbury)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja potrafię całą wmłucić na raz jak wafelka i to bez nadzienia oczywiście gorzką bo innymi się zaklejam

    OdpowiedzUsuń
  28. ja nie moge bo mnie po tym wysypuje ;// ..Ale już kawy z czekoladką już sobie nie odmówie :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie lubię gorzkich :P Ale mój mężczyzna i owszem - i chyba już wiem, co mu kupić na spróbowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja nie lubię słodyczy, a czekolady w szczególności :D chyba jestem wyjątkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Kiedyś nie lubiłam gorzkich, a teraz nauczyłam się delektować i bardzo lubię :) Tak samo z kalafiorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. kocham truskawkową czekoladę z nadzieniem z Wedla:)

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na autopromocję! Sfrustrowanym dziękujemy!
Komentarze zawierające w sobie słowo "Obserwujemy" z miejsca są usuwane.

:*

Zobacz też

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...