Paczący

poniedziałek, 25 marca 2013

Cynamonowy puder samoróbek - DIY

Hej!

Do robienia kosmetyków samodzielnie jestem raczej ostatnia, a na pewno na szarym końcu. Mieszanie składników, żeby zmajstrować krem? Jestem zbyt leniwa, wolę kupić gotowy. DIY zazwyczaj oglądam niż sama stosuję, nie tylko w przypadku kosmetyków, ale i innych rzeczy. Nie wiem co się ze mną stało, że postanowiłam jednak zrobić sobie puder. Sama.

Miałam akurat składniki i pojemniczek po wazelinie z Bielendy o pojemności 25ml, której i tak nie używałam, więc wywaliłam ją za pomocą papieru toaletowego a pojemniczek umyłam;)


 Wsypałam do niego następujące rzeczy, już wymieszane:
Stołowa łyżka skrobii ziemniaczanej, która została mi z czasów "dukania", do którego pewnie wrócę niebawem, tylko wylezę ze szpitala i około 1/4 łyżeczki cynamonu.


Za jedzeniem cynamonu nie przepadam, natomiast jego zapach mi odpowiada i kojarzy mi się ze świętami albo szarlotką z wiadomych względów. Cynamon raczej nie barwi skóry podczas używania pudru, raczej barwi samą skrobię. Zamiast skrobii możecie użyć oczywiście mąki ziemniaczanej i ta metoda jest na pewno Wam dobrze znana. Ja akurat miałam skrobię, bo w Dukanie jakakolwiek mąka jest zabroniona. Pudełeczko na pewno też jakieś w domu skombinujecie jeśli zachce się Wam robić taki specyfik.
I tak tanim kosztem, z dostępnych składników otrzymałam świetnie matujący, strasznie wydajny, bardzo naturalny puder. Nie można z nim jednak przesadzić, dlatego, że w zbyt dużej ilości zwyczajnie wysuszy nam skórę i podkreśli już suche skórki na twarzy. Lubiącym kosmetyczne DIY polecam:)

Lubicie same robić kosmetyki? Jakie najczęściej?

38 komentarzy:

  1. ja cynamon trzymam z daleka od twarzy. Pamiętam jak kiedyś w gazecie przeczytałam o maseczce z cynamonu - że oczyszczająca i w ogóle - a jak nałożyłam na twarz to po 3 sekundach tak mi ryjka wypaliło , że było nie do wytrzymania :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne doświadczenia z cynamonem na buzi..

      Usuń
    2. na szczęście mnie nic po nim nie jest (jeszcze) i mam nadzieję, że tak zostanie. tego cynamonu to tam jest niewiele i w zasadzie nadaje zapach i trochę kolor..

      Usuń
    3. Muszę przyznać, że miałam to samo stosując maseczkę, ale skusilam się na taki puder i efekt super, ani trochę nie szczypie ani nie zaczerwienia, polecam :)

      Usuń
    4. Muszę przyznać, że miałam to samo stosując maseczkę, ale skusilam się na taki puder i efekt super, ani trochę nie szczypie ani nie zaczerwienia, polecam :)

      Usuń
  2. dwa składniki i ot cały puder? Qrcze nieźle:) A ja tu majątki wydaje na zmatowienie buźki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widziałaś, jakie proste i tanie:) a tak samo skuteczne:D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. wierz mi, że ja pewnie jeszcze bardziej, ale dwa składniki jeszcze połączę;) krócej trwa niż zebranie się do drogerii po już gotowy;)

      Usuń
  4. Ciekawostka :) Pierwsze słyszę o cynamonie.. Bo o skrobii/mące ziemniaczanej słyszałam (yeah!)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł, ale ja jakoś sceptycznie podchodzę do DYI. Co innego maseczki czy peelingi domowe, ale inne wynalazki jakoś mnie nie przekonują ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. już kiedyś chciałam go zrobić ale trochę się bałam, po tym poście chyba spróbuję :)

    Jeśli masz ochotę to zapraszam Cię na mojego początkującego bloga, będzie mi bardzo miło jeśli mnie odwiedzisz, byłabym wdzięczna za wszelkie uwagi, ponieważ dopiero uczę się blogowania :)

    www.whitemakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba nawet mi się nie chce połączyć dwóch składników :/

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy o czymś podobnym nie słyszałam!!! zaskakujesz mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też niedawno wpadłam na taki przepis i zdziwiona postanowiłam wypróbować:)

      Usuń
  9. Super pomysł - ja używam mąki ziemniaczanej - dosypie więc troszkę cynamonu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś próbowałam używać samej mączki ziemniaczanej i się sprawdzała;) spróbuję z cynamonem;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł na kosmetyk. Poza tym puder matujący jak najbardziej się przydaje. Muszę kiedyś wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gwarantuję Ci, że po tygodniu nakładania cynamonowego zapachu będziesz nim rzygać...:) Jak dla ,mnie to jeden z tych zapachów i smaków, które dobre są tylko na chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesc cynamonu nie cierpie. Odpowiada mi jedynie zapach od czasu do czasu, dlatego nie uzywam go codziennie!:)

      Usuń
  13. o ciekawe słyszła o mące ziemniaczanej ale o cynamonie nie , może zrobie dobry patent jest

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm zawsze myślałam że skrobia i mąka ziemniaczana to to samo =P
    Uwielbiam czytać diy, ale nigdy nie robię... No dobra, baaaardzo rzadko robię =P
    Fajny pomysł, ale nie skorzystam, bo pudru praktycznie nie używam =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Ci dobrze:) mam tak samo - lubie ogladac, ale robic mi sie juz nie chce:p :*

      Usuń
  15. Też go sobie zrobiłam i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. kurcze- przepis bardzo prosty i ciekawy, ale cynamon na buzi to nie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. mnie też została skrobia z czasów dukana :D chyba spróbuję, ale bez cynamonu. może nie będę wyglądać jak gejsza :D

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na autopromocję! Sfrustrowanym dziękujemy!
Komentarze zawierające w sobie słowo "Obserwujemy" z miejsca są usuwane.

:*

Zobacz też

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...