Paczący

poniedziałek, 24 października 2011

Francuz na rozgrzewkę, Włoch na kolację - French and Italian food

Jadłyście kiedyś ślimaki? Lubicie? Ja bardzo! Rzadko kupuję, bo nie jest to specjalnie tanie i też nie chcę, żeby mi się przejadły. Ale dzisiaj nastał ten dzień, kiedy zapragnęłam się nimi posilić. Delikatnie, wiadomo, bo nie sposób się tym najeść. Have you ever eaten snails? Do you like them? I love it! I buy it rarely because it isn't very cheap and I don't want to be bored with it soon. But today I felt like eating it!
Generalnie robi się je w piekarniku, ale ja zawsze robię w mikrofalówce, z przyczyn czasowych, jak i zwyczajnie z braku piekarnika. Kupuje się je już czyściutkie, faszerowane masłem z czosnkiem i przyprawami. Jedyne co trzeba zrobić, to wsadzić właśnie do piekarnika albo mikrofalówki. A potem zajadać:) Jak ktoś nie jadł, to powiem Wam tak: konsystencja i wygląd pieczarki, smak głównie czosnku i trochę jakby owoców morza. Wydłubuje się je widelcem, najlepiej cieniutkim z dwoma ząbkami, lub jak ja - wykałaczką ;)
Zazwyczaj są pakowane po 12 sztuk, więc musieliśmy zrobić coś konkretniejszego kolację. Moją specjalnością jest spaghetti, którego nauczył mnie tata, a które mój mąż uważa za o niebo lepsze niż jego mamy;)
You cook it in the oven or as I do, in the microwave. They're already clean, with butter inside and garlic with other herbs. All you need to do is to cook it and then eat:) It reminds me of champignons, tastes with garlic and sea food. To pull it out I use toothpicks but if you have a special fork, you can also use it. There are usually 12 pieces in the box so it isn't enough for us to eat for dinner, so we decided to cook also spaghetti which my dad taught me. My hubby thinks it's even better than his mom's. lol :)
Nie za bardzo rozumiem ludzi, którzy za spaghetti uważają makaron z sosem pomidorowym, w dodatku z proszku. U mnie zawsze musi być mięso mielone, a sos robię z pomidorów albo ostatecznie z koncentratu. Dziś dodałam też łyżkę pesto, które fajnie podkreśla smak pomidorów, jak to zwykle bazylia, bo z tego jest zrobione. Serek na górę, ale też do środka, w celu zagęszczenia i nadania smaku. To zdecydowanie moje ulubione danie, w ogóle kuchnia włoska, choć trochę ciężkostrawna, już dawno podbiła moje serce... i żołądek:) Jeszcze mogłabym jeść placki ziemniaczane liczone w tonach!
I don't get people who think that pasta with bought tomato sauce is enough to call it spaghetti. I always do it with meat and to make a sauce I use real tomatoes or tomato paste. I also added pesto which emphasizes the tomato taste. Cheese at the top and inside too. This italian dish is my favorite, just like the whole italian cuisine. I could also eat tones of potato pancakes!

A jakie jest Wasze ulubione jedzonko?
And what is you favorite food?

8 komentarzy:

  1. Nie próbowałam ślimaków, ale chyba pora to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie cierpie slimakow,na mojej pierwszej wigili jaka spedzilam we Francji podano smimaki i inne owoce morza i niestety chodzilam glodna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o BOziu Ty to jesz?bleee...sory ale nie moge patrzec:(

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedys jadłam,a teraz nie mgoe na to patrzec bleee..;/

    OdpowiedzUsuń
  5. oj.. aż zrobiłam się głodna!
    Ja ślimaków nie jadam, ale uwielbiam owoce morza.
    Moją ulubioną kuchnią jest zdecydowanie kuchnia włoska, wszelkiego rodzaju makarony... kocham po prostu! :) Za to gardzę chińszczyzną i w ogóle kuchnią azjatycką, słodko-kwaśne smaki mi nie podchodzą..
    Dodaję do obserwowanych :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze względów finansowych chyba nie będę miała długo okazji zjeść ślimaków takich :( a szkoda, bo bym może spróbowała. Za to spaghetti gościło u mnie w niedziele :D:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fuj ;/ Nie dla mnie takie smaki :) Ale jestem pod wrażeniem że Ci to smakuje :P

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż ślimaków jeszcze nie jadłam, choć raczej z braku okazji, niż niechęci, natomiast kuchnię włoską uwielbiam, podobnie jak placki ziemniaczane ;-)

    ps. pyszne jest również pesto z rukoli.

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na autopromocję! Sfrustrowanym dziękujemy!
Komentarze zawierające w sobie słowo "Obserwujemy" z miejsca są usuwane.

:*

Zobacz też

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...